نوشتن یک برنامه پایتون در رسپبری پای

python

python


نوشتن یک برنامه پایتون در رسپبری پای
پایتون یک زبان محبوب برنامه نویسی برای خدمات مختلف هستش اونم بخاطر ساده بودن و قدرتمند بودن بسته‌های نرم افزاری این زبان بخصوص است.
در این مطلب ما میخواهیم نشان دهیم که چطور شما می‌توانید یک برنامه ساده پایتون را بنویسید.
مراحل نوشتن این برنامه :
  • ۱٫ قرار است ما از API عمومی که توسط com ارائه شده است ، استفاده کنیم.
  • ۲٫ سایت http://cricapi.com/api/cricket تمامی پاسخ‌های JSON در مورد API را به ما می‌دهد.
  • ۳٫ سپس تمامی اتفاقات و پاسخ‌ها را پرینت می‌گیریم. این برنامه را می‌توان با تمامی ویرایشگرهای ارائه شده توسط رسپبری پای از قبیل VI و nano نوشت.
در همین حال ما می‌توانیم برای نوشتن برنامه از IDLE shell استفاده کنیم.
در زیر یک صفحه ادیتور جهت تایپ برنامه باز شده است:
 
import requests
import html
 
r = requests.get(“http://cricapi.com/api/cricket”)
if r.status_code == 200:
currentMatches = r.json()[“data”]
for match in currentMatches:
print(html.unescape(match[“title”]))
else:
print(“Error in retrieving the current cricket matches”)
 
نکات ذیل را برای نوشتن کدها به یاد داشته باشید:
  • ما از پکیج های HTML استفاده میکنیم. پس برای نصب آنها از Pip استفاده کنید.
  • ما متد و روش مورد استفاده خود را از پکیج های درخواستی دریافت میکنیم،
  • اگر پاسخ برگشتی از HTTP 200 باشد، معنی آن این است که همه چیز خوب است و مشکلی نیست و میتوانیم از دکودر های JSON استفاده کنیم که در کتابخانه  درخواستی وجود دارند، برای المانهای روتمان.
سر انجام برنامه در شل IDLE اجرا خواهد شد و شما قادر خواهید بود خروجی آن را ببینید.
راه دیگری که برای اجرای برنامه ها وجود دارد از طریق ترمینال می باشد. شما میتوانید به آسانی ترمینال را باز کنید و در جایی که فایل cricket.py  را ذخیره کرده اید در آدرس /home/pi بروید. بعد برنامه را همان طور که در زیر میبینید با python 3  اجرا کنید:
 
$ python3 cricket.py
England 297/10 &  414/5 * v Pakistan 400/10
Essex 358/10 &  163/4 * v Sussex 448/10
Hampshire 548/6  v Lancashire 310/4 *
Leicestershire 380/10 &  109/5 * v Derbyshire 362/10
Middlesex 293/10  v Surrey 415/10 &  234/6 *
Australia A 181/1 * v South Africa A 304/10
Zimbabwe v New Zealand 436/4 *
South Africa Emerging Players v Sri Lanka Development Emerging Team 129/2 *
Northern Knights v North-West Warriors
Western Storm v Surrey Stars
Guyana Amazon Warriors v Jamaica Tallawahs
 
برنامه نویسی GPIO
رزبری پای اغلب در ارتباط با سخت افزارهای دیگر برای ایجاد پروژه های الکترونیکی اتفاده می شود.رزبری پای ۳ دارای  40 پین GPIO می باشد که شما میتوانید از آنها به عنوان رابط برای سخت افزارهای مختلف استفاده کنید.از این روش ما میتوانیم برای نوشتن برنامه هایی برای کنترل دستگاههای مختلف استفاده کنیم. مثلا برنامه ای بنویسیم که آنها را روشن و خاموش کند.
در پایتون کتابخانه ای برای GPIO رزبری پای وجود دارد که نوشت برنامه برای این پینها را میسر کرده است.
شما ذبا دستور زیر میتوانید این کتابخانه را بر روی رزبری پای خود نصب کنید:
sudo apt-get install python3-rpi.gpio
بعد از نصب این کتابخانه شما میتوانید برای شروع با برنامه های ساده آغاز کنید. مانند برنامه زیر که چراغ LED را به صورت چشمک زن درمی آورد:
 
import RPi.GPIO as GPIO
import time
GPIO.setmode(GPIO.BCM)  # set board mode to Broadcom
GPIO.setup(18, GPIO.OUT)  # set up pin 18
 
while True:
GPIO.output(18, 1)  # turn on pin 18
time.delay(1) #delay for 1 seconds
GPIO.output(18,0)  #turn off pin 18
 
نویسنده: علیرضا چوبفروشی

ITSGCO

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *