بک آپ یا پشتیبان گیری چیست؟

بک آپ یا پشتیبان گیری چیست؟

اگر روزی اطلاعات شخصی شما توسط یک سری عوامل ناشناخته از بین برود احتمال اینکه اطلاعات شما برای همیشه از دست برود بسیار زیاد است گاهی اوقات بازیابی این اطلاعات دشوار است. خب حالا چه باید کرد؟

شما باید از قبل از اینکه به این مسائل گرفتارشوید باید نسخه ای از این اطلاعات را در جای دیگری ذخیره کنید. به این عمل بک آپ گیری یا پشتیبان گیری می گویند.

به این معنا است که اگر روزی اطلاعات اصلی شما به هر دلیلی پاک شد یا از بین رفت بتوانید از طریق بک آپی که قبلا از آن اطلاعات گرفته اید دوباره آن اطلاعات را بازگردانید. این اهمیت پشتیبان گیری است.

گروه فناوری اطلاعات آسمان با رویکرد حل مشکل و با اختصاص سرورهای امن برای پشتیبان گیری هوشمند دیتابیس انتخابی شما و با هزینه ای کاملا مقرون به صرفه، با مکانیزمی کاملا خودکار در ساعتهای مشخص از دیتابیس انتخابی پشتیبان گیری نمونده و با ارسال به سرورهای امن این گروه، امنیت داده های شما را تضمین می نماید.

لذا در صورت بروز مشکل ( هک، باج افزار،کرش دیسک سخت، خرابی سیستم و … ) با انتقال داده ها از این سرورها به سیستم شما عزیزان، هیچگونه خسارتی بابت از دست دادن داده هامتوجه کاربران نخواهد بود و بیم از دست دادن اطلاعات حیاتی شرکت محلی از اعراب نخواهد داشت.

فرض کنید که کاری که در یک روز گذشته انجام دادید کاملا از دست رفته و باید دوباره انجام شود، مثلا تمام اسناد ثبت‌شده در سیستم‌های مالی در روز گذشته از بین رفته است، همین‌طور اسناد سیستم‌های فروش، پخش، انبار و… . قطعا سختی‌های زیادی پیش روی شماست، از کارهایتان عقب می‌مانید، مجبور به دوباره‌کاری هستید و کارهای امروز هم به کارهای جمع‌شده اضافه می‌شود. حالا فرض کنید اطلاعات یک هفته‌ی اخیر را از دست داده‌اید، طبیعتا سختی‌های زیادی درپیش خواهید داشت. حالا اگر این زمان یک ماه یا سه ماه باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ در این بازه‌ی زمانی حتی محاسبات حقوق، کارکردها و… هم در کنار اطلاعات دیگر سیستم‌ها از بین رفته است و باید همه دوباره انجام شود. می‌دانید در شرایطی ممکن است کل داده‌های نرم افزار از بین برود؟ آیا می‌توانید پیادمدهای این اتفاق را تصور کنید؟

نکته‌ی مهم این است که ما چقدر برای این اتفاق‌ها آمادگی داریم؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب بیشتر

بک آپ یا پشتیبان گیری چیست؟
دسته‌بندی نشده

بک آپ یا پشتیبان گیری چیست؟

اگر روزی اطلاعات شخصی شما توسط یک سری عوامل ناشناخته از بین برود احتمال اینکه اطلاعات شما برای همیشه از دست برود بسیار زیاد است

question