ویژگی های سرور مجازی با بهترین عملکرد چیست؟

ویژگی های سرور مجازی با بهترین عملکرد چیست؟

ویژگی های سرور مجازی با بهترین عملکرد چیست؟

یک سرور مجازی از یک سرور اختصاصی بدست می آید، پس در مرحله اول باید سرور اختصاصی دارای سخت افزار های قدرتمندی باشد، به عنوان مثال دارای پردازنده و حافظه بسیار قوی باشد، و همچنین این سخت افزار ها دارای تکنولوژی روز باشد و همچنین موردی دیگه ای که باید به آن دقت کرد نوع هارد بکار برده میباشد. که باتوجه به نوع استفاده کاربر تفاوت دارد. به عنوان مثال هارد معمولی SATA، هارد SSD و هارد NVMe از لحاظ سرعت بسیار باهم متفاوت هستند و هرکدام در زمینه خاصی کاربرد دارد.

سرور مجازی ایران یا سرور مجازی خارجی را انتخاب کنیم؟

ابتدا باید بررسی کنید که بهترین آی پی برای شما کجا میباشد. آیا سرور ایران برای شما مناسب است و یا سرور خارج؟
به عنوان مثال اگر وب سایتی دارید برای اینکه صفحات سریعتر لود شوند، میتوانید از سرور مجازی ایران برای این منظور استفاده کنید، و یا اگر دارای حساب های بین المللی هستید و نیاز دارید که حساب هایتان را چک کنید، شما بایستی سرور خارج تهیه بفرمایید.

ثابت بودن و اختصاصی بودن آی پی

شما باید یک سرور مجازی تهیه بفرمایید که دارای آی پی اختصاصی و ثابت باشد و اطمینان حاصل کنید که سرویس دهنده سرور شما این آی پی را برای مدت طولانی و تا وقتی که شما نیاز داشته باشید برای شما نگه میدارد و فقط متعلق به شما میباشد. پیش آمده که برخی ارائه دهنده های سرور مجازی، بعد از مدتی سرور اصلی را تعویض و یا کنسل میکنند و شما را مجبور به تغییر آی پی میکنند. بنابر این حتما از شرکت های معتبر در این زمینه بایستی سرور مجازی خود را تهیه بفرمایید.

آپتایم بسیار بالا و نداشتن قطعی

آپتایم به این معنا میباشد که آیا سرور خریداری شده توسط شما همیشه روشن است و یا برخی مواقع سرور شما دردسترس نیست. پس قبل از خرید از این مورد اطمینان کامل حاصل فرمایید.

هارد های پرسرعت

نوع هارد بسیار در عملکرد سرور تاثیر گذار میباشد، و شما تفاوت کار کردن با سروری که دارای هارد پرسرعت با سروری که دارای هارد معمولی میباشد، کاملا حس خواهید کرد. حتما اگر شما کاربری هستید که نیاز به حجم بالای هارد ندارید و کار شما دانلود فایل های بسیار حجیم و یا بکاپ برای سایت هاتون نیست، حتما از هارد های پرسرعت استفاده نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب بیشتر

بک آپ یا پشتیبان گیری چیست؟
دسته‌بندی نشده

بک آپ یا پشتیبان گیری چیست؟

اگر روزی اطلاعات شخصی شما توسط یک سری عوامل ناشناخته از بین برود احتمال اینکه اطلاعات شما برای همیشه از دست برود بسیار زیاد است

question