عناصر اصلی در طراحی وب سایت مدرن

طراحی وب سایت مدرن

همواره روندهای جدیدی در سبک ها و عناصر طراحی سایت  ظاهر می شود. عناصری وجود دارد که وقتی هوشمندانه در آن نگاه شود، می توانند داستان شرکت شما را بازگو کنند و آنچه را که در مورد آن است توضیح دهند. روش هایی وجود دارد که می تواند به بهبود نحوه نمایش محتوای سایت شما در یک سیستم خاص کمک کند. نیازی نیست همه چیز را در وب سایت خود بگنجانید، اما بیشتر این عناصر در بهبود تجربه کاربر مفید هستند.در ادامه به عناصر اصلی طراحی وب مدرن نیز می پردازیم:

یک طراح وب یا توسعه دهنده هوشمند نه تنها قادر به ساختن وب سایتی خواهد بود که برای کاربران نهایی مفید باشد بلکه به موتورهای جستجو نیز خدمت می کند که در عوض می تواند منجر به تبدیل احتمالی برای سالهای آینده شود.
به معنای واقعی صدها عنصر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و این مسئله را بسیار چالش برانگیز می کند. داشتن یک طراحی ساده، تمیز و حرفه ای به ظاهر می تواند وب سایت شما را مؤثرتر کرده و یک UX بهتری را ارائه دهد.
امروز، ما با استفاده از این ۱۲ عنصر اساسی طراحی سایت حرفه ای و مدرن، گزینه های شما را کاهش داده ایم تا عملکرد آن بهبود یابد.

ناوبری(navigation) آسان

ناوبری در سایت از مجموعه لینک‌هایی که منوی ناوبری وب سایت یا نوار ناوبری وب را تشکیل می‌دهند، قابل دسترسی است. این منو یا نوار ناوبری معمولا مجموعه لینک‌هایی است که به صورت عمودی در سمت راست یا افقی نزدیک بالای صفحه وب و گاهی در پایین صفحه وب قرار گرفته‌اند.

اگرچه ممکن است پیش پا افتاده باشد، اما داشتن ناوبری سازمان یافته و آسان برای یک وب سایت  بسیار مفید و مهم است.

یک وب سایت با قابلیت ناوبری آسان، مدت زمان حضور یک بازدید کننده یا مشتری در وب سایت شما را افزایش می‌دهد. این به بازدیدکنندگان فرصت بیشتری می‌دهد تا وب سایت شما را بگردن و اطلاعات مربوط به شرکت شما را کشف کنند.

اگر بازدیدکنندگان یا مشتریان از وب سایت شما بازدید کنند و متوجه شوند که مسیریابی یا نویگیشم دشوار است، ممکن است آنها نخواهند برای جستجوی وب سایت شما وقت بگذارند. در نتیجه از سایت خارج می‌شوند نرخ پرش را زیاد می‌کنند.

راهنمایی‌هایی که از طریق یک ناوبری استراتژیک ایجاد می‌شوند، به راحتی به مشتریان امکان می‌دهند تا فرآیند مشاهده و خرید محصولات را بدون زحمت طی کنند.

-طرح و ظاهر کلی

طرح کلی و ظاهر بصری سایت شما در بهبود تجربه کاربر کمک می کند. این شامل طراحی سایت شما با در نظر گرفتن اثرات رنگ ها، فضا، تایپوگرافی، عکاسی و قابلیت استفاده محصول در بین دیگران است.
برند سازی نیز بسیار مهم است. این باید ظاهر وب سایت شما را بیرون بکشد و نشان دهد که شرکت شما درباره آن چه چیزی دارد. همچنین اگر می خواهید از سایر رقبا خود متمایز شوید، باید به روش هایی در مورد چگونگی استفاده از نام تجاری بصری خود در چندین سیستم عامل فکر کنید.
ظاهر بصری یک عنصر بسیار مهم برای هر طراحی وب مدرن و حرفه ای است، به خصوص اگر می خواهید یک ارتباط تجاری طولانی مدت و رابطه با مشتریان ایجاد کنید. هر جنبه تصویری از طراحی شما باید از قلم ها و رنگ ها گرفته تا اشکال و تصاویر به خوبی متعادل باشد.
همچنین نباید اصول اولیه را فراموش کنید. گذشته از اطمینان از جذاب بودن سایت شما، باید در دسترس و قابل استفاده باشد و هم چنین یافتن آن آسان باشد. شما و مشتریانتان می توانید با ترکیب جذابیت بصری و کارایی ، از آن بیشترین بهره را ببرید.

-طرح و رنگ بندی

یکی از مسائل مهم در ایجاد یک وب‌سایت استفاده از پالت‌های رنگی مناسب است. امروزه رنگ‌بندی و شکل‌های زیادی در کسب‌وکارهای تجاری، تبلیغات و همچنین طراحی وب استفاده می‌شود. استفاده مناسب از رنگ و دانستن روانشناسی رنگ در طراحی سایت برای جذب مخاطب هدف، علاقه‌مندی خوانندگان و ترغیب آن‌ها به بازگشت مجدد به وب‌سایت امری ضروری است. رنگ‌ها بر احساسات بازدیدکنندگان تاثیر می‌گذارند و از قدرت متقاعدکننده بالایی برخوردار هستند.

برای جذاب تر شدن محتوای سایت، نیاز دارید که رنگ های مختلفی را استفاده کنید. برخی قسمت ها نیاز به تاکید بیشتر دارند تا توجه بیشتری را جلب کنند؛ مانند نقل قول ها، دکمه یا یا زیرنویس ها که باید نسبت به سایر محتوا برجسته باشند.

ترکیب کردن رنگ ها و تطبیق آن ها با یکدیگر همیشه اکثر افراد را می ترساند چراکه درک تئوری رنگ ها و ارتباط آن ها باهم کار بسیار مشکلی است و برای غیرکارشناسان نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد.

در اینجا خلاصه ای از تاثیر رنگ ها بر افراد را به شما ارائه میدهیم:

رنگ زرد: مثبت گرا و جوان پسند، معمولا توجه کسانی را که به ظاهر محصولات اهمیت می‌دهند، جلب می‌کند.

رنگ قرمز: پر انرژی، ضربان قلب را بالا می‌برد و در خریداران نوعی احساس ضرورت برای خرید ایجاد می‌کند.

آبی: احساس اطمینان و امنیت، این رنگ مناسب مشاغلی مانند بانک‌ها و کسب‌وکار‌هایی است که نیاز دارند اطمینان مشتریان را به خود جلب کنند.

سبز: حس طراوت، سلامت، بخشندگی و ثروت؛ رنگ سبز فضایی پر آرامش، سالم و مجلل را ایجاد می‌کند.

نارنجی: پرتکاپو، بازدیدکنندگان وب‌سایت را به عضویت، خرید و داشتن فعالیت در وب‌سایت تشویق می‌کند.

صورتی: رمانتیک و زنانه، این رنگ مناسب وب‌سایت‌هایی است که مخاطبان آن بیشتر خانم‌ها و دختران جوان هستند.

سیاه: قدرتمند و برجسته، مناسب محصولات تجملاتی و لاکچری است.

بنفش: التیام‌بخش و آرام‌‌بخش، مناسب فروش محصولات زیبایی و ضد چروک است.

-محتوا مناسب

محتوا به عنوان بدنه ی طراحی سایت و تشکیل دهنده ی ساختار داخلی سایت به حساب آمده و مهمترین عامل جذب بازدید کنندگان و تبدیل آن ها به مشتری می باشد، علاوه بر این یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت در نتایج جستجو نیز تلقی می شود.

تولید محتوا در صفحه درباره ما


اولویت تولید محتوا با صفحه درباره ما است. در هر برهه و زمانی که از سایت خود هستید، بهتر است اولین کاری که در حوزه تولید محتوا انجام می‌دهید، محتوای صفحه درباره ما را تولید کنید. هیچ چیز به اندازه یک تولید محتوا کوتاه در مورد شرکت و فعالیت‌های آن اهمیت ندارد.

تولید محتوا برای صفحه تماس با ما

راه را برای ارتباط مشتری‌ها با شما را باز کنید. تولید محتوا صفحه تماس با ما سخت نیست، اما حیاتی است.


کسی که فعالیت شما علاقه مند است، دوست دارید بیشتر در مورد شما بداند. تولید محتوا در صفحه سوالات متداول، شما را از تمام رقبا متمایز می‌کند. به علاوه این که، تولید محتوا در صفحه سوالات متداول، یکی از راه‌های ایجاد انگیزه و اعتماد مشتری برای خرید از شما یا استفاده از خدمات شما است.

تولید محتوا‌ در صفحه اول سایت

در حد یک مطلب کوتاه هم که شده در صفحه اول، تولید محتوا کنید. چرا که تولید محتوا در صفحه اول، به معنای احترام به بازدید کننده سایت است.

ایجاد منوها و تولید محتوا در آنها

ساختار منوها را درست تعریف کنید. منوهایتان را دسته بندی کنید و از زیرمنو برای مرتب کردن مطالبتان استفاده کنید. منوها باید به گونه ای طراحی شوند که مخاطب با کمترین کلیک به هدف مورد نظرش برسد.

حداقل یک تولید محتوا در هر زیرمنو


منوی خالی از محتوا، مثل خانه خالی از سکنه است. حداقل یک تولید محتوا در هر زیر منو انجام بدهید. و بعد به ترتیب روزهای هفته، هدف مشخصی برای تولید محتوا در نظر بگیرید. بازدیدکننده سایت را اهلی خود کنید.

-تصاویر مناسب و با کیفیت

عکس با چه فرمتی بهتره؟

عکس ها به دو فرمت jpg و png وجود دارد که میخواییم تفاوت این دو را باهم برسی کنیم:

عکس های jpg

تصاویر با فرمت jpg از همه بیشتر استفاده میشن علتش هم اینه که این فرمت با حفظ کیفیت حجم کمتری داره و در نتیجه سایت سنگین نمیشه . پس مزیت اصلی تصاویر jpg حجم کمشون هست . محدودیتی که تصاویر Jpg دارن اینه که پس زمینه عکس نمیتونه شفاف باشه!

عکس های png

عکسهای Png این قابلیت رو دارند که با پس زمینه شفاف منتشر بشن. تصویر زیر رو ببینید متوجه موضوع میشید. همچنین عکس نوشته ها و گرافیک های برداری بهتره که با فرمت png ذخیره بشن. بعضی وقتها در تصاویر گرافیکی و با تعداد رنگ کم ممکنه حجم png از jpg کمتر بشه!!

بطور کلی هر چی حجم عکسها کمتر باشه بهتره . عکس مناسب برای سایت عکس هست که سایت رو کند نکنه! اما در اغلب مواقع کم شدن حجم عکس به معنی کم شدن کیفیت تصویر هم هست . بنابراین باید بین حجم و کیفیت یک تعادل برقرار کنیم و عکس های با کیفیت خوب و کمترین حجم رو در نظر بگیریم.

حجم عکس ها برای استفاده در سایت میتواند بین 100 تا 300 کیلوبایت باشد.

باید توجه داشته باشید که تعداد عکسهای موجود در صفحه هم مهم است یک صفحه که یک عکس ۳۰۰ کیلو بایتی دارد سبک تر و سریعتر از یک صفحه که ۵ عکس ۱۰۰ کیلو بایت دارد هست! بنابراین به حجم مجموع عکس های یک صفحه باید دقت کنیم.

بهترن منابع برای یافتن عکس های با کیفیت:
همانطور که همه ما میدانیم بهترین و بزرگترین منبع جستجو گوگل هست که میتوان از آن عکس های بسیاری پیدا کرد.

دومین منبع عکس های با کیفیت که میتوانیم به شما معرفی کنیم سایت www.freepik.com است که یکی از بهترین منابع یافتن عکس های مناسب و مورد نظر شماست.

-طراحی ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو در حال حاضر یک مسئله بزرگ است. این می تواند به حل بسیاری از مشکلات سایت کمک کند، آن را به صورت قابل استفاده با موبایل، بهبود نحوه عملکرد در همه دستگاه ها بهبود داده و مدت زمان بازدید کنندگان خود را در وب سایت شما طولانی تر کند.
این امر ضروری است که وب سایت شما در بین دستگاه های مختلف قابل مشاهده باشد زیرا هرگز نمی دانید بازدید کنندگان برای بازدید از سایت شما از چه نوع دستگاهی استفاده می کنند. علاوه بر این، طراحی وب سایت ریسپانسیو مزایای مختلفی را برای سایت شما ارائه می دهد از جمله انعطاف پذیری، UX بهبود یافته، مقرون به صرفه بودن، سهولت مدیریت و متناسب با سئو.

-وب سایت سریع و پرسرعت

امروزه خریداران بی تاب هستند و اگر مجبور باشند بیش از پنج ثانیه منتظر بمانند، وب سایت شما را ترک می کنند. مهم نیست که صنعت تجاری شما چیست، شما می خواهید یک تجربه کاربری مثبت را به مشتریان خود ارائه دهید. از آنجا که رفتارهای مشتریان به طور مداوم در حال تحول است، سرعت وب سایت شما چیزی است که هرگز نباید از آن غافل شوید.
یک وب سایت با بارگذاری سریع، نقش مهمی در قابلیت استفاده و سئو آن دارد. حتی اگر سایت شما از طراحی سایت حرفه ای و مدرن برخوردار باشد، اگر به آهستگی بارگیری شود، بازدید کنندگان شما احتمالاً علاقه خود را از دست می دهند و آنها را مجبور می کنند که در عوض رقبای شما را بررسی کنند. اطمینان از اینکه سایت شما سریع است و به راحتی قابل بارگیری است، می تواند به مشتریان بالقوه کمک کند تا با آن تعامل داشته و در عین حال دید موتور شما را افزایش دهند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

مطالب بیشتر

question